czwartek, 28 stycznia 2016

Cykl "Kroniki Mac O'Connor" Karen Marie Moning


Zakochałam się w tych książkach od pierwszego rozdziału. Pochłonęły mnie one bez reszty do tego stopnia, iż nie odłożyłam czytania dopóki nie zakończyłam ostatniej strony. Na pięć dni zostałam wyłączona z naszej rzeczywistości i spacerowałem uliczkami Dublina walcząc ze złymi elfami i odkrywając tajemnice z przeszłości.

Cykl opowiada historię dwudziestodwuletniej Mac, która przyjeżdża do Irlandii, aby zmobilizować policję, do wnikliwego śledztwa w sprawie morderstwa jej siostry Aliny. Sprawy się komplikują, gdy pewnego dnia w barze dostrzega ukrytego w ludzkim ciele obrzydliwego stwora. Podążając śladami przekazanymi jej przez siostrę w tajemniczej wiadomości telefonicznej, trafia do Księgarni Barronsa, której właściciel wkrótce stanie się jej sprzymierzeńcem w poszukiwaniach. Czy jednak będzie ona mogła mu zaufać?

Książki tego cyklu są rewelacyjnie napisane. Trzymają w napięciu wszystkie nasze zmysły. Ciągła niewiadoma, pogoń za informacjami, niebezpieczeństwa z którymi musimy się zmierzyć wraz z bohaterami zostają wspaniale doprawione ciągłym napięciem seksualnym pomiędzy bohaterami. 

Lubię książki, gdzie wydarzenia paranormalne wepchnięte zostają wprost do naszej prozaicznej rzeczywistości. I tak właśnie jest w Kronikach. Zaczynamy naszą przygodę w małym miasteczku południa Stanów Zjednoczonych, przenosimy, się do całkiem zwykłego Dublina, a kończymy otoczeni elfami, magicznymi przedmiotami spacerując po światach równoległych. Zawsze dzięki takiej lekturze, budzi się gdzieś w środku mnie ziarno niepewności, czy świat jest na pewno taki jakim go widzę na co dzień.

Wydawnictwo MAG, które wypuściło pierwsze trzy tomy cyklu popełniło jedną z największych zbrodni względem czytelnika, porzucając go bez ostatnich dwóch tomów cyklu. Ja gdy skończyłam trzeci tom byłam bardzo zdeterminowana, aby choćby spod ziemi wydobyć pozostałe dwie części. Gdybym nie dowiedziała się jak to wszystko się kończy byłoby ze mną na prawdę źle.

W skład cyklu wchodzą:

"Mroczne szaleństwo" ("Darkfever")
"Krwawe szaleństwo" ("Bloodfever")
"Szaleństwo elfów" ("Faefever")
("Dreamfever")
("Shadowfever")

Autorka oprócz pięciu części głównych cyklu napisała jeszcze trzy książki (nie wydane oczywiście w Polsce), które opowiadają dalsze losy naszych bohaterów i wyjaśniają zagadki nie do końca rozwikłane w trakcie "Kronik" są to:

"Iced"
"Burned"
"Feverborn" (premiera w styczniu 2016 roku) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...